Dolfijnen! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Silvia Berg - WaarBenJij.nu Dolfijnen! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Silvia Berg - WaarBenJij.nu

Dolfijnen!

Door: Silvia

Blijf op de hoogte en volg Silvia

14 Februari 2015 | Bonaire, Bonaire

Even een kort berichtje over het avontuur van vandaag:
Nikki en ik zijn om 10:00 uur op de watertaxi naar 'klein Bonaire' gestapt. Klein Bonaire is een klein onbewoond koraaleiland. Klein Bonaire heeft een oppervlakte van 6km2 en een omtrek van 13 km. De witte stranden vormen broedplaatsen voor zeeschildpadden en het eiland bezit een prachtig koraalrif.

De weg er naar toe was onverwachts heel bijzonder. Er zwommen namelijk dolfijnen met de boot mee. Ik ga proberen om het filmpje online te zetten. Op het filmpje is te horen hoe razend enthousiast iedereen op de boot is, dit maakte de ervaring nog mooier. Het water is zo helder dat je de dolfijnen kunt zien zwemmen onder water.

Eenmaal aangekomen op het eiland hebben we gepicknickt
en zijn we gaan snorkelen. Dit was de tweede keer dat ik ben gaan snorkelen en ik merkte dat ik nog moet wennen aan bijvoorbeeld het niet kunnen ademen door je neus. De zee was ook aardig wild, waardoor je soms zomaar een groot stuk koraal tegen kon komen. Dit maakte dat ik het snorkelen nog spannend vond. De tweede keer dat we het water in gingen maakte groot verschil! Deze keer aan een ander deel van het eiland. WAUW wat prachtig. We zwommen over het koraalrif en aanschouwde een prachtige onderwaterwereld. Ik had het deze keer helemaal te pakken, de spanning was weg en ik kon alleen maar genieten. Veel verschillende soorten vissen en koraal, het gevoel alsof je in de ruimte bent en even nergens anders meer met je hoofd zit; dit maakte deze ervaring onbeschrijfelijk.
Ik was van plan om te filmen tijdens het snorkelen met go pro. Gisteravond heb ik de camera dan ook aan de lading gedaan, maar jammer genoeg niet uit gezet na het opladen, waardoor de batterij van de camera weer snel is leeg gelopen. Helaas! Maar ik ga nog veel vaker snorkelen en zeker ook bij dit prachtige koraalrif van Klein Bonaire

  • 15 Februari 2015 - 09:08

    Remko:

    Wauwie Silvia! Wat een ervaringen allemaal! Wat zal dat genieten zijn!
    Als ik lees over de dolfijnen en de prachtige onderwaterwereld, dan wordt ik wel een beetje jaloers

  • 15 Februari 2015 - 09:13

    Remko :

    Hihi, ik had nog een stuk getypt,
    maar op de een of andere manier is dat niet mee gekomen?!

    Ik vroeg me nog af of je ook zeeschildpadden hebt gezien?
    Dat is namelijk ook een hele gave ervaring!

    Ga je nog naar Curacao?

    In ieder geval heel veel succes, maar zeker ook veel plezier!

    Geniet!

    Gr. Remko

  • 15 Februari 2015 - 10:24

    Lolke Jansen:

    Wat mooi dat je daar zo genieten kunt van die prachtige natuur daar op Bonaire
    Wat zul je staks veel te vertellen hebben

    Een stevige omhelzing

    Pake XX

  • 15 Februari 2015 - 11:42

    Henk De Vries:

    hee Silvia. Wat een super ervaringen doe je daar op. Ik vind het heel leuk om jouw enthousiasme te lezen. Je schrijft het zo mooi op alsof je met me aan het 'praten' bent. Ik geniet van je berichten. Blijf dat doen en blijf genieten.
    Groet, Henk.

  • 15 Februari 2015 - 16:26

    Pappie:

    VET mooie STORY moppie,...........!

  • 15 Februari 2015 - 19:32

    Silvia Van Den Berg:

    Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
    Remko: nee ik heb nog geen zeeschildpadden gezien. Hier hoop ik nog wel op! Het lijkt mij ook super mooi om de eitjes te zien uitkomen.

    Het filmpje van de dolfijnen staat op mijn facebook.

    p.s. Als jullie op de hoogte willen blijven van mijn verhalen, kun je je emailadres opgeven zodat je een mailtje krijgt wanneer ik een nieuw verhaal heb geplaatst. Dit kan in de linker kolom, door te klikken op 'meld je aan voor de mailingslijst'.

    En nu gaan we carnaval vieren!

  • 16 Februari 2015 - 21:13

    Gerda De Jong:

    Hoi Silvia, geweldig al die andere impressies☺️. Je bent echt in een heel andere wereld terecht gekomen. Fijn' dat je nu zo hebt kunnen genieten van het snorkelen. De gewichtsloosheid, andere geluiden en beelden zijn geweldig, toch? Ben wel benieuwd wat je voor invulling je stage krijgt of al heeft gekregen? Loop je bij een school / instelling stage? En wat word er van je verwacht? Groetjes Gerda

  • 16 Februari 2015 - 22:02

    Beitske Van Den Berg:

    Luisterend naar Cold Play, you are a sky full of stars, moet ik aan jou denken.
    Al die belevenissen, die je nu met ons deelt, zijn net vallende sterren.
    Jij bent nu in Bonaire en ik vind het zeer bijzonder hoe je alles met ons deelt.

    Zo ben je toch elke keer weer dicht bij ons.

    Liefs Mama

  • 18 Maart 2015 - 13:55

    Opa En Oma Van Den Berg:

    hallo Silvia.
    Ben jij op vacantie of denk je daar nog iets te leren?
    Voorlopig maar genieten nu het nog kan.
    A.s. Zondag mogelijk nog Skypen.
    Groeten
    Opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Bonaire

Silvia

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1678
Totaal aantal bezoekers 3753

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 30 Juli 2015

Stage op Bonaire

Landen bezocht: